Atât părinții cât și cadrele didactice știu cât de importante sunt cuvintele. Totuși, sunt multe ocazii în care a nu ne dăm seama de impactul unor cuvinte aruncate la întâmplare, atunci când considerăm că „nu este mare lucru”. Chiar așa, pot câteva cuvinte să schimbe motivația copilului/elevului?
Un experiment amuzant (dar revelator) ne este relatat de către Zaltman (2007). Autorul observă că: „În cadrul unui experiment, oamenii trebuiau să aprecieze un miros despre care li se spune că provine de la nişte brânză fermentată. Majoritatea au reacţionat cu o oarecare aversiune, dar au spus că erau dispuşi să guste brânza. Cercetătorii le-au spus participanţilor din alt grup care au apreciat acelaşi miros că provenea de la nişte şosete transpirate. Aşadar, cum era de aşteptat, aceste persoane au fost scârbite de miros” (Zaltman, 2007, p. 67).
De aceea, în calitate de părinți sau de cadre didactice trebuie să fim atenți la fiecare detaliu din procesul de comunicare cu copiii/elevii noștri. Un lucru căruia noi nu îi dăm importanță poate să obțină alte dimensiuni în ochii celor mici. Trebuie să știm să le explicăm ceea ce dorim să le spunem, să îi cunoaștem și să știm ceea ce funcționează și ceea ce nu funcționează în comunicarea cu ei.
Și încă un lucru: copilul/elevul dumneavoastră merită în fiecare zi, prin comunicare, să aibă în jurul său lucruri de care să fie fericit. O observație din lumea afacerilor o să ne arate de ce este acest aspect atât de important: Economiştii au observat de multă vreme că vremea poate influenţa Bursa de Valori; astfel, piaţa tinde să crească în zilele cu soare şi să scadă în zilele mohorâte (Hilbert apud Smith, Mackie, 2007). Este important ca în fiecare zi copilul să aibă parte de „soare” în viața lui.