Sari la conținut

Exerciții de vacanță … pentru performanță (II): deprinderi motrice

Mergem mai departe și vă propunem un șir nou de exerciții:

Consolidarea/ perfecţionarea deprinderilor motrice de bază

  • Variante de mers: mers normal, „mersul elefantului” (pe vârfuri şi pe palme, cu genunchii şi braţele întinse), „mersul păianjenului” (pe tălpi şi pe palme, aşezate înapoi pe sol), „mersul piticului” (mers ghemuit), „pasul uriaşului” (mers fandat), mers cu vârfurile orientate spre interior, mers cu vârfurile orientate spre exterior („mersul răţuştelor”).
  • Variante de alergare: alergare liberă, cu genunchii ridicaţi, cu pendularea gambelor înapoi, cu pas sărit (pasul mare), alergare şerpuită (cu ocolirea obstacolelor), alergare accelerată (din ce în ce mai repede), alergare cu spatele. Se vor executa pe distanţe de 10-15 metri.
  • Variante de sărituri: pe un picior, pe două picioare, peste obstacole, pe şi de pe obiecte (bancă mai mică, stepper), cu genunchii la piept, în lungime de pe loc. Se vor executa pe distanţe nu mai mari de 10 m, sau pe loc.

 Dezvoltarea coordonării

  • “Conducerea mingii cu mâna/ cu piciorul”

Descrierea jocului: Sarcina ce trebuie efectuată este conducerea mingii cu mâna, rostogolită pe sol/ cu piciorul, printre 5 jaloane plasate la 1.5 metri unul faţă de celălalt pe diagonală. Se va efectua traseul şi cu mâna îndemânatică şi cu cealaltă.

 

Exerciţiu pentru dezvoltarea echilibrului (www.fitnessmag.ro)

Puteţi utiliza placă de echilibru cu joc labirint şi suport pentru tălpi

 

Dezvoltarea preciziei

  • “Joc de pescuit cu magnet”

Descrierea jocului: cu mâna dreaptă copiii pescuiesc, mută beţişorul în mâna stângă şi aşează peştişorul la locul lui şi apoi invers. Jocurile au diferite variante şi forme, pot fi în formă de planşă, în formă de acvariu (peştii se vor aşeza într-o cutie) etc.

Dezvoltarea schemei corporale (schema corporală fiind imaginea pe care o are fiecare despre corpul său, imagine totală sau parţială, percepută în stare statică sau dinamică sau în raporturile părţilor corpului între ele şi, mai ales, în raporturile acestuia cu spaţiul şi mediul înconjurător)

  • “Personajul preferat”

Descrierea jocului: o persoană (părintele) se află în poziţia culcat dorsal (pe spate). Copilul îi va mişca segmentele corpului până reuşeşte să le ducă în poziţia unui personaj (jucător de baschet care aruncă la coş, jucător de fotbal care efectuează un şut spre poartă, poziţia graţioasă a unei gimnaste la bârnă, aruncător de suliţă, jucător de tenis care efectuează un serviciu sau orice alt personaj). Poziţia personajului trebuie ilustrată/ demonstrată înainte copilului, asigurându-se astfel că el ştie ce are de facut.

 

Dezvoltarea forţei în regim de viteză (Stănescu, Ciolcă şi Urzeală, 2004)

  • “Fereşte-ţi picioarele” – o persoană (părintele) are în mână o sfoară lungă de 2-3 metri, la capătul căreia este legat un săculeţ de nisip (sau o coardă, mai lungă). Părintele învârteşte săculeţul pe sub picioarele copilului/ copiilor, iar aceştia sar cu genunchii cât mai sus pentru a nu fi atinşi.

Exerciţii pentru dezvoltarea mobilităţii şi a supleţei

  • stretching static – din aşezat depărtat, cu picioarele întinse, câte 2 faţă în faţă, de mâini apucat, se efectuează îndoirea trunchiului spre înainte, pe rând, iar în punctul maxim al fiecăruia se menţine poziţia 7 secunde;
  • stretching activ – din stând spate în spate, la 1 metru distanţă, cu o minge ţinută în mâini la nivelul pieptului se realizează oferirea mingii partenerului, prin stânga, prin răsucirea trunchiului şi se primeşte tot prin stânga – se efectuează de 6-12 ori; apoi, se oferă şi se primeşte mingea prin dreapta de 6-12 ori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.