Sari la conținut

reactanta psihologică

Motivația învățării (I) – școala ca obligație…

Mulți părinți se confruntă cu o problemă importantă în momentul în care copilul lor ajunge la școală: cum Motivarea pentru scoalapot să dezvolte (și apoi să mențină) motivația celui mic pentru învățare. Școala nu este de multe ori de mare ajutor; ea le cere copiilor să învețe, le spune ce să învețe, dar nu și de ce trebuie să învețe. Singurul mare argument (repetat atât de părinți cât și de profesori) afirmă că dacă micuțul învață constant și sârguitor toți anii de școală, când va crește, va deveni un adult de succes. Ori un astfel de argument nu are suficientă forță pentru a întreține o motivație de asemenea amploare. De ce? Citește mai mult »Motivația învățării (I) – școala ca obligație…

Părinții întreabă: Știm când și cum să spunem NU copilului?

De multe ori părinții nu reușesc să spună cuvântul „nu” copiilor. Alteori îl spun prea des și nu o fac așa cum trebuie. Copilul ne încearcă permanent limitele, ne cere lucruri ori face lucruri pe care n-ar trebui să le facă etc.  Părinții încearcă să reziste acestei presiuni în creștere din partea celui mic, duc o bătălie epuizantă pe care de cele mai multe ori o pierd Citește mai mult »Părinții întreabă: Știm când și cum să spunem NU copilului?