Sari la conținut

memorie

Memoria. Strategii pentru a învăța mai bine

Strategiile de memorare sunt elemente utile în „arsenalul” unui profesor sau unui părinte. Pentru că la baza Muncadezvoltării școlare stă – de multe ori – capacitatea de a reține de care dă dovadă un elev, este util să vedem care sunt elementele pe care le putem utiliza. Ele nu sunt aspecte spectaculoase, dar de multe ori le pierdem din vedere atunci când încercăm să-l facem pe copil să rețină informațiile pe care trebuie să le învețe.

Ce putem face efectiv? Literatura de specialitate (vezi și și Henry, 2012; Chowdhury, 2006; Lewis, 2013; Cuplin, 2010; Green, 1999 etc) ne pune la dispoziție câteva perspective: Citește mai mult »Memoria. Strategii pentru a învăța mai bine

Ghidul părintelui – anul 2012 (II)

Continuăm astăzi prezentarea temelor de interes pentru părinți, elemente sintetizate într-un succint ghid al părintelui (așa cum l-am văzut noi pe parcursul anului 2012):

Învățarea

Copilul trebuie ajutat să învețe să învețe. Părinții trebuie să ia în calcul următoarele: (1) copilul învață dacă informația respectivă este relevantă pentru el; și (2) pentru a vă sprijini copilul să învețe să învețe al doilea pas este acela de a-l ajuta să-și cunoască mai bine propria persoană. Care este caracteristica sa principală?Citește mai mult »Ghidul părintelui – anul 2012 (II)