Media

Pe 20 noiembrie Ion-Ovidiu Pânișoară vorbește la emisiunea La dispoziția dumneavoastră (Radio România Actualități, de la 20.30) despre proiectul editorial Medaliile succesului 2. Școala de vis – volumul care o sa fie lansat la Târgul de carte Gaudeamus, sâmbătă 23 noiembrie la ora 14.

Pe data de 5 august Ion-Ovidiu Pânișoară a fost invitat la emisiunea Ora de știri la TVR2. Am vorbit despre examenul de titularizare și despre profilul cadrului didactic în România de astăzi.

Pe data de 8 martie Ion-Ovidiu Pânişoară a participat la dezbaterea „Nu vă uitaţi copiii la TV” organizată de către Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).

18 februarie – O prezentare a cărții Cele 7 medalii ale succesului. Povestiri pentru părinți și copii a apărut în Income Magazine

Pe data de 14 ianuarie Ion-Ovidiu Pânișoară a vorbit la Radio Itsy Bitsy despre noua carte apărută la Polirom (Cele 7 medalii ale succesului)

13 ianuarie – o prezentare a cărții Cele 7 medalii ale succesului a apărut pe DCNews

Pe data de 21 octombrie, Ion-Ovidiu Pânișoară a fost invitat la Realitatea Tv, emisiunea Deschide lumea. Am vorbit despre strategiile de diminuare a violenței în școli, rolul părinților în tot acest proces. Puteți urmări emisiunea aici.

Pe data de 19 septembrie Ion-Ovidiu Pânișoară a fost invitat la emisiunea Adrianei Titieni (Meditații pentru părinți) la Radio Itsy Bitsy. Am discutat despre rolurile, drepturile și îndatoririle cadrelor didactice în relație cu elevii și părinții acestora. Pe data de 5 octombrie – tot în cadrul emisiunii Meditații pentru părinți – vom începe să dezbatem strategiile de negociere (unori de manipulare) care apar în relația părinte-copil.

În 16 septembrie Ion-Ovidiu Pânișoară a fost invitat la Antena 3 la emisiunea News Magazine. Am discutat despre clasa pregătitoare, adaptarea copiilor la școală, aspecte critice ale sistemului de învățământ. Puteți urmări emisiunea aici

În 22 august 2012 Ion-Ovidiu Pânișoară a susținut un curs pentru formatorii cadrelor didactice de la clasa pregătitoare. Am discutat cum putem face adaptarea mai bună a micuților la școală, elemente de comunicare și dezvoltare.

În data de 13 iunie 2012 ora 18.30 la Radio România Actualități un interviu cu Ion-Ovidiu Pânișoară despre profilul cadrului didactic ideal și relația părinte – cadru didactic în construcția succesului elevului.

În data 2 iulie 2012 Georgeta Pânișoară a dat un interviu la Radio Itsy Bitsy despre inteligența emoțională și despre cum se proiectează programele de dezvoltare la performante.ro

În data de 12 iunie 2012 un interviu cu Ion-Ovidiu Pânișoară la Radio Itsy Bitsy, emisiunea Adrianei Titieni „Meditații pentru părinți” despre concepția noastră privind educația astăzi. Pe data de 19 iunie 2012 Ion-Ovidiu Pânișoară a prezentat tot la Radio Itsy Bitsy profilul unui profesor de succes. Ce trebuie să știți în calitate de părinți despre profesorii copilului dumneavoastră? Ce competențe trebuie să aibă un dascăl de excepție?

Pe data de 9 iunie 2012 Ion-Ovidiu Pânișoară a participat la emisiunea News Magazine de la Antena 3 (moderată de către Andreea Stroe). Am discutat despre problema violenței în școli, despre dificultățile sistemului educațional și despre rolul părinților în tot acest proces. Puteți viziona emisiunea aici.

Interviu de Val Vâlcu cu Georgeta și Ovidiu Pânișoară pentru DCNew – Despre clasa pregatitoare si dezvoltarea copilului. 10 martie 2012 – mai multe pe următorul link sau pe YouTube: Partea 1. Partea 2. Partea 3.

Interviu cu Ion-Ovidiu Pânișoară în cadrul proiectului Competențe în Comunicare – Performanță în Educație coordonat de către Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” – puteți viziona aici

Interviu cu Georgeta Pânișoară la GiGa Tv marți 13 martie la emisiunea Românii au prezent. Vorbim despre educația celor mici – vezi mai multe  

Interviu cu Ion-Ovidiu Pânișoară la GiGa TV joi 23 februarie 2012 la emisiunea Românii au prezent. Vorbim despre educație și manipulare în viața de zi cu zi – vezi mai multe 

 Ziarul Gândul, 20.11.2007
Culorile stimulează dezvoltarea celor mici
articol de Georgeta Pânișoară

(fragment) „Copiii vor fi mai centraţi pe folosirea frumosului în viaţa proprie. Apoi, se stimulează necesităţile generale de dezvoltare ale copilului. Alegerea unor culori pastelate, nu foarte violente (roşul intens ar conduce la o prea mare activare, de exemplu) poate produce o atmosferă plăcută în cameră. Mai mult decât atât, dacă copilul are o minimă capacitate de alegere, el poate fi întrebat ce culoare preferă, dezvoltându-se astfel abilitatea sa de a lua decizii Satisfacţia copilului va creşte dacă va încerca bucuria că mediul său ambiant este într-un anume fel datorită ale¬gerii sale şi nu îi este impus. Nu trebuie să uităm că micuţul se află într-o continuă dezvoltare, iar părinţii trebuie să îl implice în toate deciziile care îl privesc.”

11 iunie 2009,
www.tvr.ro
referirințe privind volumul Profesorul de succes – 59 de principii de pedagogie practică, autor Ion Ovidiu Pânișoară

„Volumul îi poate ajuta și pe părinți – nu doar în relația cu profesorii, ci chiar în relația cu șefii sau colegii de serviciu. La urma urmei, cu toții învățăm unii de la alții, fără să conștientizăm că folosim noțiuni de pedagogie practică. Condiția este să nu poposiți prea mult asupra denumirilor din cuprins și să treceți direct la conținut – de la un capăt la altul, sau pe sărite. Dacă sunteți un părinte extrem de grăbit, puteți să vă faceți o idee urmărind, pe scurt, principiul enunțat la finalul fiecărui capitol. O carte pe care o puteți recomanda chiar dumneavoastră profesorilor”

ziarul Gândul 13 iulie 2006,
Succesul depinde de cuvinte
Articol de Ion Ovidiu Pânișoară
Concluziile studiului efectuat de catre o profesoara de la Universitatea Columbia, intitulat sugestiv: „Cum poti sa-i faci pe oameni prosti, punandu-le ca sunt inteligenti”, sunt revelatoare pentru cat de important este sa invatam sa comunicam eficient si cat de greu este uneori sa discerni granita dintre o comunicare eficienta si una dezastruoasa (desi, la o prima vedere, ar trebui sa nu fie atat de dificil sa distingi intre cele doua extreme). (…) S-au luat doua grupe de studenti carora li s-a dat o sarcina mai dificila, spre rezolvare. In momentul in care ambele grupe au rezolvat cu succes respectiva sarcina, studentilor din prima grupa li s-a spus ca au reusit pentru ca „sunt inteligenti”, celor din a doua grupa li s-a spus ca au avut succes pentru ca „au depus suficient efort”. Cercetatoarea a vrut sa vada daca studentii vor evolua diferit datorita celor doua feluri de apreciere a muncii lor. (…) Li s-a oferit studentilor un nou set de probleme spre rezolvare, dintre care unele mult mai grele decat celelalte. S-a urmarit cat de mult afecteaza dificultatea problemei placerea de a lucra a celor doua grupe. Studentii care legasera performanta in realizarea sarcinii de faptul ca sunt inteligenti, cand nu au reusit sa mai rezolve problema dificila, au pierdut complet placerea de a lucra; prin contrast, studentii care fusesera recompensati pentru efortul depus nu au aratat nici un declin al satisfactiei de a rezolva probleme. Mai mult decat atat, performanta cursantilor din prima grupa a scazut dramatic. Explicatia? Cei recompensati pentru inteligenta se vedeau ei insisi, de aceasta data, ca nefiind destul de inteligenti si destul de buni pentru a rezolva sarcina. Cu alte cuvinte, daca succesul le aratase ca sunt inteligenti, esecul le demonstra acum ca sunt prosti. Cei din a doua grupa nu aveau dubii privind propria inteligenta (deoarece, spre deosebire de primii, nu o legasera direct de rezolvarea sarcinii) si astfel, au ajuns la concluzia ca pur si simplu aveau de a face cu o sarcina mai dificila, care le solicita un efort mai sustinut”

Ziarul Adevărul, 5 decembrie 2006
Profesia didactică între vocație și tehnică de predare – interviu cu Ion-Ovidiu Pânișoară (fragment)
„Pe de altă parte, elevii sunt diferiţi şi acţionează diferit la o serie de stimuli pe care îi găsesc (sau nu) în activitatea didactică”, spune profesorul Pânişoară. „Spre exemplu, m-am întrebat de multe ori de ce nu este folosită mai mult o calitate naturală: curiozitatea. Gândiţi-vă cum vă
prinde o carte poliţistă bună sau un film bine regizat şi deşi a doua zi trebuie să vă treziţi la prima oră răpiţi somnului ore bune pentru a vedea cum se termină. Ce ne opreşte să construim lecţiile pornind de la această trebuinţă de curiozitate? În acest caz, nu ar mai fi nevoie de autoritate excesivă pentru a convinge elevii să înveţe şi misiunea profesorului s-ar uşura considerabil”.

Lasă un răspuns