Cum să cultivi creativitatea copiilor

Din cartea autoarelor Julia Cameron și Emma Lively apărută în 2013 la Editura Polirom creativitatea copiilorsub titlul Cum să cultivi creativitatea copiilor – exerciții pentru stimularea inventivității și a exprimării de sine vă prezentăm 4 exerciții care ne-au atras atenția. Ce părere aveți? 

Mai multe informații despre carte găsiți pe pagina editurii.

Exercițiul 1: Pregătirea pentru entuziasm

Enumerați cinci lucruri care vă plac foarte mult – de exemplu, zăpada, plăcinta cu cireșe, papagalii, gerberele și tobele.

1. ______________________________________________________________

2. ______________________________________________________________

3. ______________________________________________________________

4. ______________________________________________________________

5. ______________________________________________________________

Cum ați putea împărtăși fiecare dintre aceste lucruri cu copilul dumneavoastră ? De exemplu :

Zăpada – decupați fulgi de zăpadă.

Plăcinta cu cireșe – coaceți o plăcintă după rețeta bunicii.

Papagalii – vizitați un pet shop.

Gerberele – mergeți împreună la florărie și cumpărați o gerberă, apoi întoarceți-vă acasă și desenați-o împreună.

Tobele – faceți o tobă dintr-o cutie goală de cereale.

Acum, alegeți un element de pe lista pe care ați întocmit-o și explorați-l împreună cu copilul dumneavoastră.

Exercițiul 2: Definirea intereselor

Luaţi un pix. Enumerați cinci lucruri care vă interesează.

1. ______________________________________________________________

2. ______________________________________________________________

3. ______________________________________________________________

4. ______________________________________________________________

5. ______________________________________________________________

Acum enumerați cinci lucruri care îl interesează pe copilul dumneavoastră, dar mai puțin pe dumneavoastră. Puteți permite în mod conștient ca aceste lucruri să îi aparțină doar lui și să lăsați aceste interese să se dezvolte ?

Exercițiul 3: Adunatul în 72

În copilărie, când dezordinea scăpa de sub control, era timpul pentru un joc pe care mama îl numea „Adunatul în 72”: copiii trebuiau să își strângă jucăriile în 72 de secunde în timp ce adultul îi cronometra. În familia Cameron fiind șapte copii, era de șapte ori mai multă dezordine – și de șapte ori mai multă frenezie când ne aruncam jucăriile și celelalte obiecte în cuferele lor.

Încercați jocul „Adunatul în 72” cu copilul dumneavoastră. Acesta are efect indiferent de numărul de copii sau de jucării. Numărați descrescător de la 72 spre 0 și dați acestei activități o tentă de joc și de realizare în această cursă contra cronometru.

Exercițiul 4: Coltul creativității

Creați un „colț al creativității” undeva în casă, unde să poată merge copilul dumneavoastră ca să înceapă diferite proiecte. Umpleți acest colț cu tot felul de obiecte care pot fi o sursă de inspirație – dopuri de plută, bețișoare de bumbac, role de hârtie igienică, paiete, lipici, fire de ața, periuțe, mărgele, hârtie de ambalaj… Când mai găsiți prin casă lucruri care s-ar potrivi aici, mai completați rezervele. Dacă nu aveți nici un colțișor liber, „colțul creativității” ar putea fi o cutie sau un raft. Ideea este să stabiliți o zonă unde copilul dumneavoastră să poată să găsească – și să îmbogățească – o gamă largă de materiale cu care să creeze ceva pe pânza goală.

[socialring]

Lasă un răspuns